29 oktober 2012

Waar kan ik niet zonder?

Dag 29 - Noem drie dingen waar je niet zonder kan

Weer een vraag die me voor een dilemma stelt. Sinds gisteren loop ik al te broeden op de antwoorden. Mijn huisgenoten wisten het direct toen ik hen de vraag voorlegde: 'er zitten hier drie 'dingen' in de kamer waar je niet zonder kan, mam!'

Het ligt natuurlijk voor de hand om hen als eersten te noemen: mijn lief en oudste en jongste dochter. Ik zou ze voor geen goud willen missen, zeker omdat ze al zo lang deel uitmaken van mijn leven. Maar het zijn geen dingen; het zijn lieve, warme mensen met humor en eigen aardigheden (de spatie staat er bewust).

Bij dingen denk ik aan apparaten, dagelijkse levensbehoeften of meer abstracte zaken. Zijn dat dingen waar ik zonder kan? Eten en drinken heb je nodig, misschien niet zoveel als we soms innemen, maar toch.. Apparaten maken het dagelijks leven makkelijker, ik zou niet graag zonder wasmachine zitten en alles op de hand moeten doen. Mijn fiets is me ook veel waard, ook al hebben we hier in de stad een goed OV-systeem.

Er is dus eigenlijk genoeg waar ik niet zonder lijk te kunnen. Maar wat zou ik echt missen als het er niet was? Ik denk dat mijn lijstje dan als volgt zou zijn:

- water uit de kraan
- natuur
- liefde

Waar kan jij niet zonder?


1 opmerking:

  1. Yes Caro you mentioned the top three things that I am sure most people will agree on.
    I remember when I worked through Julia Cameron's book The Artist's way there was a short while that you were not allowed to read anything...not even the menu at a coffee shop! I nearly went of my mind...I need to read all the time! :)

    BeantwoordenVerwijderen