23 oktober 2012

Blog hop??

Wat is je favoriete blog hop? Je wat????? Hier kom ik iets tegen wat me niets zegt en het enige wat ik kan bedenken, is dat ik al klikkend van blog naar blog hop en daar een lijstje van maak. Maar hoe kan dat dan favoriet zijn? Het suggereert dat je meermalen deze 'hop' maakt en dus dezelfde blogs bezoekt, maar de manier waarop ik door blogs heen klik, geeft me meestal wisselende resultaten.

Gelukkig staat Google altijd klaar met een antwoord:
If you’re new to blog hops then here is a simple introduction: blog hops are a good way to mingle, meet new blogs, and build your followers. Add your blog to the link below. Stop by and visit other blogs in the linky. Let them know that you are a new follower, ask them to stop by and visit you back.

Aha... hoe vergroot ik het aantal volgers, daar gaat het dus eigenlijk om. Er is veel Engelse informatie te vinden, maar ook op Nederlandstalige blogs gaat de bloghop rond. Vaak in de vorm van een verloting. Er wordt een periode afgesproken waarbinnen men zich opgeeft en het organiserende blog gaat volgen. Vervolgens wordt er aan het eind van de periode een winnaar getrokken die een prijsje krijgt. Je ziet dit veel op creablogs.

Ik laat de blog hops maar voor wat ze zijn en geef jullie dus geen lijstje met favorieten. Als ik zin heb, klik ik gewoon wat door op de blogs die ik lees. Daar staan vaak genoeg links naar blogs die misschien interessant zijn. In Blogger kun je ook bovenaan het venster naar een willekeurig blog klikken, maar volgens mij bemoeit Google zich daar mee omdat er verdacht vaak blogs in een bepaald thema achter elkaar verschijnen. Dat thema heeft dan weer alles te maken met mijn recente zoekopdrachten. Dat doorklikken kan je trouwens eindeloos doen en voor je het weet zit je uren te lezen....

Doe jij wel eens mee met een blog hop?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten