5 mei 2012

Loesje

Je zorgen maken is de verkeerde kant op fantaseren.
- Loesje -

Al praat-wandelend met vriendin K., eerder deze week, reikte zij me bovenstaande wijsheid aan die ze tegen was gekomen op de scheurkalender van Loesje.

Ik heb zo af en toe (of vaker, volgens lief) de neiging om leeuwen en beren op mijn pad te zien en dan wil mijn fantasie nog weleens met me aan de haal gaan. Er is niks mis met fantaseren, zolang je het maar niet op je zorgen loslaat. Want dan zijn huisgenoten die te laat thuiskomen ineens in ongelukken beland, in het water of tegen een boom gereden, of erger. Ook mezelf maak ik het regelmatig moeilijk door in lastige situaties vooraf al te bedenken hoe iets zal gaan of wat ik zal doen of zeggen. Natuurlijk loopt het toch anders af!

Ik ga deze spreuk een poosje tot mijn persoonlijke mantra verheffen. Maar eens kijken wat er gebeurt als mijn fantasie de goede kant op fantaseert! ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten