3 december 2011

Ontdekkingen

Toen wij jaren geleden op een bovenwoning in een winkelstraat woonden, stonden we regelmatig voor het raam om alle drukte beneden te bekijken. Onze dochters vonden het al net zo leuk en schoven vaak hun kleine stoeltjes aan, zodat ze boven de vensterbank uit konden kijken. De tram, auto's, voetgangers, er was altijd wat te zien. We hebben regelmatig de Heinekenwagen met de prachtige paarden langs zien komen en toen de bereden politie verhuisde uit de stad, gingen ze door onze straat in optocht naar hun nieuwe locatie.

Wat me in al die jaren opviel, is dat mensen op straat zelden omhoog kijken. Heel af en toe keek er eens iemand op en was er oogcontact. Soms wat ongemakkelijk, soms met een glimlach. Ik kijk sindsdien zelf vaker omhoog als ik door de stad loop. Dat leidt tot verrassende ontdekkingen: mooie gevels of gevelstenen, bewoners die mij observeren, rare objecten in bomen, of een hele aparte waslijn!


Volgens mij logeerde Sinterklaas in Amersfoort deze week en had hij dringend een fris pak nodig! Hij komt dus schoongewassen langs, de komende dagen. Een gezellig feest gewenst!

(Met dank aan G. voor de foto!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten