1 april 2011

Bloggen??

Zoals veel mensen voor mij heb ik me al vaak afgevraagd of ik ook niet een blog zal starten. Wat schrijf je dan? Heb je voldoende interessant materiaal? Zijn mensen wel geïnteresseerd in wat ik te zeggen heb? Hoe vaak wil je bloggen? Hou je dit vol? Vragen die volgens Julia Cameron, auteur van The Artist's Way, komen van je 'inner censor' en die je creativiteit tegenhouden of blokkeren.

Ik ben ooit begonnen haar boek te lezen en tot hoofdstuk 3 gekomen. De morning pages, een belangrijk onderdeel voor het hervinden van je creativiteit, waren bij mij vaak de lunch pages. Ik zat lekker bij een mooie vijver, omringd door planten en zoemende bijen, te schrijven. Dat was op zich al een rustmoment in de drukke werkdagen. Helaas kwam er door een verre reis een kink in de kabel. Toch begonnen ideeën over creativiteit langzaam wat op te borrelen, al heb ik er tot nu toe niet veel concreets mee gedaan.

Plannen genoeg voor de toekomst: teken- of schilderles nemen, weer eens gaan breien en/of haken, plakken, knippen, frutselen met papier. Er liggen inmiddels potloden, tekenpapier en een boekje 'Hoe leer ik haken' in de kast. Ik heb me aangemeld bij de 'Being Creative' blog-groep van Julia Crossland. Zij heeft voor de komende maanden een thema vastgesteld waarmee je op je eigen manier aan de slag kan. Alles geheel vrijblijvend, doe je niets, ook goed.

Voor mij een moment om in het diepe te springen en eens te kijken of ik hiermee aan de slag kan. Mijn eerste bijdrage is een fotocollage van de lente in onze tuin. Nog geen hoogstaande kunst, maar kleurig genoeg en iets wat mij ieder jaar weer blij maakt! Ook vond ik dit een goed moment om het bloggen toch maar eens te gaan proberen, al is het alleen maar om de resultaten van dit project vast te kunnen leggen. Voor april is het thema 'dessert'. Tijd om in de kookboeken te duiken!

1 opmerking:

  1. Hi Caroline!

    Just got the time to read your blog! Oh I love The Artist's Way!!! :D One of my best ever favorites along with Leo Buscaglia (Living, Loving and Learning) and Sarah Ban Breathnach(Simple Abundance) You should check their books as well :)

    keep it up and looking forward to more of your posts -

    Lana

    BeantwoordenVerwijderen